Yksinäinen leipäkauppias




Tiedättekö sen trendin, jossa ensin perustetaan vain kapeaan sektoriin keskittynyt yritys, joka sitten ajan saatossa laajenee tai myydään osaksi jotakin isompaa kokonaisuutta? Meidän alalla tämä on enemmän kuin yleistä, ehkä jopa vakio.

Ymmärrän hyvin, että keskittymällä pieneen sektoriin, voidaan siinä olla kaikista parhaita. Mutta onko meidän alalla oikeasti hyötyä juuri koskaan siitä, että osataan vain yksi osa-alue todella hyvin? On puhuttu perinteisen markkinoinnin kuolemasta ja digimarkkinoinnin automaatiosta. Miten kukaan voi olla pelkässä sisältömarkkinoinnissa hyvä, ellei ymmärrä kokonaisuutta sen ympärillä? Tai miten ikinä voi suunnitella hyviä ja toimivia verkkopalveluita, ellei ymmärrä miten organisaation myynti toimii ja mitä vaatimuksia hakukoneoptimointi asettaa sivuston rakenteelle ja sisällölle.

Keski-Euroopassa on pieniä sieviä leipäkauppoja, jotka ovat keskittyneet tuottamaan käsityönä maukkaita leipiä. Jotta voit tuottaa maailman parasta leipää, pitää sinun kuitenkin ymmärtää minkä kanssa leipää nautitaan.

Kokonaisuuksien ymmärtäminen on entistä tärkeämpää. On kyseessä sitten uuden verkkopalvelun rakentaminen tai markkinoinnin automaation käyttöönotto – suosittelen miettimään, että mitä osaamista sen hallitsemiseen tarvitaan. Kumpikaan edellä mainituista ei ole vain teknologiaprojekti. Itse asiassa molemmat ovat 80% muuta kuin teknologiaa.

Jos koet olevasi yksinäinen leipäkauppias, joka kaipaa ympärilleen muutakin osaamista, ota yhteyttä. Etsimme jatkuvasti verkostoomme uudenlaisia osaajia tukemaan ja vahvistamaan hankkeitamme.




Janne Gylling

Creative/Partner



Sinua voisi myös kiinnostaa nämä sisällöt