Minkälainen on meille hyvä asiakas?

asiakaskokemus asiakkaat intohimo luovuus projektit



Miten olette itse määritelleet teidän unelma-asiakkaan? Kuinka tarkasti olette yhdessä hahmotelleet, että kenen kanssa haluatte tehdä töitä ja minkälaisia yrityksiä haluatte palvella?

Me tiedämme sen aika tarkkaan. Ja se on mielestämme hyvä niin.

Emme vastaa jokaiseen meille tulevaan tarjouspyyntöön. Se olisi suorastaan hullua. Jätämme lähes poikkeuksetta kaiken sellaisen pois, joka on liian kaukana. Osana toimintaamme, pyrimme viettämään asiakkaiden kanssa projektin aikana mahdollisimman paljon aikaa ja jos asiakas sijaitsee satojen kilometrien päässä, se vie aikaa ja syö rahaa.

Tiedämme rajamme ja tahtotilamme

Meillä on myös kohtalaisen selkeä käsitys siitä, että minkälaisia projekteja haluamme tehdä. Sen takia emme lupaudu jokaiseen mahdolliseen eteen tulevaan projektiin, vaan pyrimme välillä jopa melko kriittisesti tarkastelemaan sitä, mitä haluamme tehdä. Onnellinen työntekijä tekee parempia lopputuloksia ja me olemme ne työntekijät. Kun saamme tehdä omasta mielestämme mielenkiintoisia hankkeita, jaksamme paremmin ja olemme paljon onnellisempia.

Siinä samalla suojelemme myös asiakkaitamme. Haluamme uskoa, että ne joiden kanssa teemme töitä, haluavat myös tehdä meidän kanssamme yhteistä arkea. Ja jos poltamme itsemme loppuun jokaisen euron takia, siitä kärsii kaikki.

Voidaan siis ihan rehellisesti todeta, että jokainen projekti ja asiakas ei ole meille sopiva. Ja me emme ole oikea kumppani jokaiseen eteen tulevaan projektiin. Siksi voimme myös tarvittaessa suositella teille sopivaa kumppania, jos niin haluatte. Voimme auttaa koko kilpailutus hankkeessa, jos niin haluatte.

Kivojen tyyppien kanssa

Lähtökohtana on, että haluamme tehdä kivojen ihmisten kanssa onnistuneita projekteja. Sen takia emme yleensä tee mitään rajattuja kirjallisia sopimuksia, vaan joustamme välillä turhankin paljon projektin aikana ja teemme ylimääräistä ilman lisähintaa. Sen johtuu siitä, että kun saamme tehdä sitä mistä nautimme, emme laske tunteja.

Koitamme aina tehdä niin, että uusien ja tuntemattomien asiakkaiden kanssa tehdään ensin jotain pientä, jonka aikana nähdään miten kemiamme kohtaavat. Sen jälkeen molemmat tietävät, että kannattaako yhteistä matkaa jatkaa. Emme koskaan myy väkisin mitään, sillä se ei johda mihinkään hyvään.

Tällaisia me olemme ja näin me ajattelemme. Jos koet, että voisit tulla meidän kanssa toimeen ja meillä olisi jotain yhteisiä intohimoja, niin ota rohkeasti yhteyttä. Jos taas koet, että me emme vastaa siihen mitä olet etsimässä, niin sekin on hyvä tunnistaa jo hyvissä ajoin, siten säästämme meidän molempien aikaa ja hermoja.

Aurinkoista kesän alkua, toukokuun lopussa 2019.




Janne Gylling

Creative/Partner



Sinua voisi myös kiinnostaa nämä sisällöt