5 vinkkiä verkkosisällön valjastamiseen




Sisällöntuontannossa ja toimivan verkkosisällön julkaisemisessa korostuvat muutamat aika selkeät säännöt ja ohjeet. Kun sisältö on helposti silmäiltävää, kohderyhmäsi jaksaa kuluttaa sitä helpommin ja jakaa sitä herkemmin. Tarinoiden merkitys sisällöissä korostuu edelleen ja koskettavat tarinat joihin pystyy samaistumaan jäävät paremmin mieleen.

On silti hyvä muistaa että sisällön ei tarvitse olla pelkkiä tarinoita ja fiilistelyä.

Yllättävän moni yritys on mennyt sisällöissään täysin toiseen ääripäähän. Heidän kanavistaan ei löydä tuotekuvia vaikka haluaisi. Salomon jakaa Instagramissa pelkkiä ”ihminen vuorella” maisemakuvia, jotka ovat tasoa ”näit yhden, olet nähnyt kaikki”.

Tässä muutama vinkki joka kannattaa ottaa omassa sisällöntuotannossa, kun tuotat sisältöä verkkoon.

1. Otsikointi ja väliotsikot

Hyvät ja selkeät otsikot erottuvat ja helpottavat sisällön silmäilyä. Pyri nostamaan niihin sisällön tärkeimmät pointit jotka lukemalla lukija ymmärtää mistä kokonaisuudessa on kyse.

2. Tyylit, listat ja nostot

Listat ovat myös:

  • selkeitä
  • nopeasti luettavia
  • erottuvia
  • rikkovat tekstimassaa
  • tuovat vaihtelua

3. Tekstimäärän optimointi

Sopiva twiitti on noin 70-100 merkkiä. Facebook päivitys 40-120 merkkiä ja Instagram päivityksessä olisi hyvä olla jopa yli 150 merkkiä + vähintään kolme tagia.

4. Kuvien hyödyntäminen

Kuvallisen sisällön on perinteisesti sanottu herättävän paremmin huomiota. LinkedIn on nyt viimeisien päivitysten kautta muuttanut logiikkaansa niin, että päivitykset joissa ei ole kuvia tai linkkejä saavat enemmän näyttöjä.

5. Muista myös jakaminen

Sisällöntuotannon tärkein asia on sen jakaminen. Kuinka monta kertaa olet nähnyt tämän sisällön jossain omassa virrassasi? Varsinkin Facebook näyttää vain muutamalle prosentille seuraajista julkaistut sisällöt, joten niitä voi ihan rauhassa jakaa useamminkin. Yksittäisen twiitin elinkaari on alle tunti.

Jos kiinnostuit sisällöntuotannosta tai haluaisit valjastaa oman henkilökuntasi tuottamaan sisältöä, pyydä Elisa käymään.

 




Janne Gylling

Creative/Partner



Sinua voisi myös kiinnostaa nämä sisällöt