Oletko aloittamassa markkinoinnin automaatiota?

Tässä muutama vinkki miten pääset alkuun.

by Moretag Agency

%

menestyvistä yrityksistä on käyttänyt automaatiota jo kaksi vuotta.

%

B2B-yrityksistä sai yli 10 % kasvun liidien määrässä.

%

suurempi avausprosentti automatisoiduissa sähköposteissa.

Näin alkuun

Kaikelle tekemiselle on hyvä määritellä tavoitteet. Vastaa siis alkuun itsellesi seuraavaan kysymykseen: mitä haluat automaatiolla saavuttaa?

Realistinen käsitys

Markkinointiautomaatio ei ole mikään hopealuoti. Se ei yksistään pelasta koko yritystäsi tai tuplaa liikevaihtoasi. Automaatio sanana voi jopa ohjata hieman harhaan. Automaation hyödyntäminen ei vähennä sinun työtäsi, vaan lisää sitä. Oletko varannut aikaa automaation pyörittämiseen, vai kaipaatko vain jotain helppoa tapaa aikaansaada liidejä?

Hyvin suunniteltu on erittäin hyvin suunniteltu

Alkupään suunnittelu ei tee hanketta puolivalmiiksi, mutta etenkin automaatioprojektissa kannattaa suunnittelulle varata riittävästi aikaa. Tavoitteiden perusteella tehdään teknologiavalinnat, huolehditaan, että järjestelmät integroituvat, määritellään kohderyhmät ja luodaan sisältösuunnitelma ja prosessit sekä varataan riittävät resurssit. Puolivillainen, hätäisesti tulille potkaistu automaatio muuttuu nopeasti riippakiveksi.


Kuusi markkinoinnin automaation perusperiaatetta

Keskitä kontaktit

Hallitse asiakastietoasi yhdessä selkeässä paikassa, josta se on automaatiojärjestelmän käytettävissä.

Tunnista kävijät

Pyri kaikin keinon tunnistamaan jokainen kävijä ja tarjoile heille mielenkiintoista, kohdennettua sisältöä.

Ohjaa lomakkeisiin

Kehota kävijöitä rohkeasti klikkaamaan ja ehdota lomakkeiden täyttämistä sekä yhteystietojen jättämistä.

Koukuta sisällöillä

Tuota mielenkiintoista sisältöä, jonka pariin kävijät palaavat yhä uudestaan.

Luo polkuja

Rakenna selkeitä polkuja, joita pitkin haluat asiakkaasi johdattaa.

Tee korjausliikkeitä

Analysoi, että mikä toimii, mikä kaipaa hiomista ja mikä ei toimi lainkaan.

ContentBoost tuo lisää liikennettä sivuillesi

Ryhdikäs sisällöntuotanto on markkinointiautomaation onnistumisen edellytys. ContentBoost on tuotteistettu mallimme, jonka avulla varmistamme, että sisältöä syntyy ja liikenne lisääntyy.

 

Kysy lisää

Konsepti

Konseptiin kuuluvat tavoitteet ja kohderyhmät, sekä sisällöntuotannon ja jakelun raamit. Mikä erottaa meidät muista, mikä tuo asiakkaat luoksemme? Autamme asiakkaitamme kaikista eniten juuri tässä vaiheessa. Toimimme ulkopuolisena suunnittelijana, joka kaivaa organisaatiosta, tarjoomasta ja henkilöistä kaiken tarvittavan irti.

Teknologiavalinnat

Kun konsepti alkaa olla kirkkaana mielessä, on sen pohjalta hyvä määritellä minkälaisella teknologialla automaatio on järkevää toteuttaa. Esimerkiksi alkuinvestointi, kuukausikustannukset ja ylläpidon helppous määrittelevät nopeasti minkälaisella järjestelmällä kannattaa lähteä liikkeelle.

Toteutus

Autamme asiakkaitamme löytämään sopivan toteutuskumppanin. Tunnemme markkinoinnin automaation kanssa työskenteleviä teknologiataloja henkilökohtaisesti, joten osaamme etsiä kuhunkin projektiin parhaiten sopivat vaihtoehdot. Riippuen konseptista ja sen toiminnallisuuksista, pyrimme aina löytämään vähintään kolme sopivaa kumppania, joista voitte valita itsellenne parhaan – meidän avustuksellamme.

%

tyytyväisyystakuu

Ota yhteyttä niin autamme teidät alkuun ja maaliin

elisa@moretag.fi

Janne