Olisiko jo aika nostaa asiantuntijanne esiin?

Tässä muutama vinkki miten pääset alkuun.

by Moretag Agency

%

B2B päättäjistä aloittaa ostopäätösprosessin verkkohaulla

%

kuluttajista hyödyntää verkkoa tiedon etsintään ostaessaan tavaroita ja palveluita

Mistä on kyse

Asiantuntijoiden rooli vahvistuu niin työelämässä kuin myynnissä ja markkinoinnissakin. Emme usko mainoksia ja haluamme yhä vähemmän vastaanottaa kylmäsoittoja myyjiltä. Sen sijaan enenevässä määrin luemme asiantuntijoiden tuottamaa sisältöä ja etsimme tietoa ostopäätöksemme tueksi itsenäisesti. Ensin syntyy luottamus ihmisten välillä, sitten kauppa.

Miten alkuun

Asiantuntijamarkkinoinnin käynnistäminen vaatii organisaatiossa usein sekä huolellista viestintää että muutoksia prosesseihin. Viesti asiantuntijoille selkeästi, miksi heitä kehotetaan osallistumaan sisällöntuotantoon. Kerro, mitä hyötyä asiantuntijuuden esiintuomisesta on niin asiantuntijalle, yritykselle kuin yhteiskunnallekin. Madalla kynnystä, innosta ja palkitse – älä pakota.

Hyvin suunniteltu on tässäkin puoli ruokaa

Mieti valmiiksi, millaista sisältöä ja mille kohderyhmille kaipaat asiantuntijoiltasi. Selkeät tavoitteet ja ohjeet helpottavat uuden toimintamallin omaksumista. Luo sisältökalenteri riittävän kauas tulevaisuuteen, jotta kirjoittajat ehtivät budjetoida tehtävät aikatauluunsa. Viesti onnistumisista ja vaikutuksista jatkuvasti, jotta muutkin rohkenevat tarttua mahdollisuuteen.


Asiantuntijoiden sisällöntuotannosta hyötyvät kaikki

Asiantuntija

Vahva henkilöbrändi on asiantuntijan paras uravakuutus.

Yleisö

Hyvä sisältö on yleisön palvelemista tiedolla, taidolla ja tunteella.

Yhteiskunta

Tuottamalla verkkoon oikeaa tietoa palvelemme yhteiskuntaa.

Markkinointi

Markkinoinnin työtaakka kevenee, kun asiantuntijat osallistuvat sisällöntuotantoon.

Asiakkaat

Uskomme ja kuuntelemme mieluummin asiantuntijaa kuin mainoksia.

Yritys

Asiantuntijat vahvistavat yrityksen brändiä, mielipidejohtajuutta ja edelläkävijyyttä.

ContentBoost pitää asiantuntijat aikataulussa

Asiantuntijamarkkinointi vaatii aikaa, huolenpitoa ja tukea. Usein tekstejä täytyy aluksi tuottaa yhdessä, haamuna tai stilisoiden. ContentBoost on tuotteistettu mallimme, joka pitää asiantuntijat tyytyvisenä ja huolehtii, että sisällöt syntyvät sovitusti.

 

Kysy lisää

Koulutus ja viestintä

Asiantuntijamarkkinoinnissa tärkeintä on saada yrityksesi työntekijät ymmärtämään asian merkitys ja innostumaan ajatuksesta. Kaikki eivät välttämättä halua kirjoittaa tai esiintyä, mutta kaikilla on ideoita ja ajatuksia, millaista sisältöä yrityksen asiantuntijat voisivat tuottaa. Järjestämme organisaatioille koulutuksia niin asiantuntijamarkkinoinnin merkityksestä, sisällön ideoimisesta kuin asiantuntijatekstien kirjoittamisestakin.

Sisältökalenteri

Sisällöntuotannon kulmakivi on realistinen ja ryhdikäs sisältökalenteri. Suunnitelmassa on syytä huomioida eri kohdeyleisöt ja tarjoilla sopivassa suhteessa mielipiteitä, tietoa ja tarinoita. Autamme keräämään ideat organisaatiostasi ja luomaan niiden pohjalta tasapainoisen sisältökalenterin.

Tukea toteutukseen

Asiantuntijoilla on usein iso kynnys alkaa tuottaa sisältöä. Monet epäilevät osaamisensa tasoa, asian tärkeyttä ja toteutuksen julkaisukelpoisuutta, vaikka olisivatkin halukkaita osallistumaan. Voimme madaltaa kynnystä tarjoamalla tukipalveluja, kuten sparrausapua, stilisointia ja oikolukua tai kokonaan haamukirjoitusta. Tärkeintä on päästä alkuun, taito kehittyy tehdessä.

%

tyytyväisyystakuu

Ota yhteyttä niin autamme teidät alkuun ja maaliin

elisa@moretag.fi